.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
الهام: گم‌شدن يك ميليارد رنگ‌وبوي سياسي دارد

نشست مطبوعاتي غلامحسين الهام، سخنگوي دولت، با حضور خبرنگاران رسانه‌هاي داخلي و خارجي برگزار شد.

پرتاب ماهواره اميد در راستاي تحقق گفتمان پيشرفت و عدالت است

در ‌22 بهمن امسال حماسه‌ ديگري از شكوه و همبستگي ملت به نمايش گذاشته مي‌شود

سخنگوي دولت در نشست خود با خبرنگاران پرتاب ماهواره اميد را حركت مستحكم ديگري از دانشمندان و متخصصان كشورمان و در راستاي تحقق گفتمان دهه چهارم انقلاب كه دهه‌ پيشرفت و عدالت است، توصيف كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، غلامحسين الهام در ابتداي سخنانش با تبريك فرارسيدن سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني (ره) و هم‌چنين تبريك 19 بهمن، روز نيروي هوايي، اظهاركرد: نقش اين نيرو در پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع از كشورمان به ويژه در ساليان دفاع مقدس بسيار برجسته‌ است و اين عزيزان رشادت‌هاي زيادي را به نمايش گذاشتند.

وي با بيان اين‌كه ان‌شاءالله در روز 22 بهمن امسال حماسه‌ ديگري از شكوه و همبستگي ملت ايران به نمايش گذاشته مي‌شود، اظهار كرد: در اين روز يك‌بار ديگر مردم نشان مي‌دهند راه پرشكوه و عظمتي را كه در سايه استقلال و پيشرفت و عظمت ايران اسلامي با انقلاب اسلامي رقم خورده است، با قوت بيشتر ادامه خواهند داد.

سخنگوي دولت هم‌چنين گفت: در اين ايام يكي ديگر از دستاوردهاي علمي كشور نيز به بار نشست و حماسه‌ ديگري در ارتباط با اثبات توان و اراده ملي ايرانيان تحقق يافت و آن پرتاب ماهواره‌ي اميد و در مدار قرارگرفتن آن بود.

الهام با اشاره به تلاش‌هاي علمي دانشمندان كشورمان، افزود: در ميان بهت و ناباوري كساني كه به دنبال تحقير ايران بودند بار ديگر دانشمندان و متخصصان كشورمان حماسه‌ ديگري خلق كردند و عظمت انقلاب اسلامي را به نمايش گذاشتند و در راستاي تحقق گفتمان دهه چهارم انقلاب كه دهه‌ پيشرفت و عدالت از سوي مقام معظم رهبري نامگذاري شده، حركت مستحكمي را انجام دادند و قدم خوبي برداشتند.

وي اظهار كرد: اين دستاورد بزرگ منشاء تحولاتي در عرصه‌هاي مختلف علمي و صنعتي كشورمان خواهد شد و محصول تحقيقات علمي در رشته‌هاي مختلف است، و من اين دستاورد را به ملت ايران تبريك مي‌گويم.

الهام در ادامه با بيان اين‌كه در اين 30 سال شاهد رويكرد گسترده‌ ملت به گفتمان حضرت امام و انقلاب هستيم و اين دستاورد بزرگي است، اظهار كرد: در پي انقلاب اسلامي مردم ايران با احياي هويت ايراني اسلامي راه جديدي با الگوي رشد و پيشرفت ايراني و اسلامي در پيش گرفته‌اند و با قوت پيش مي‌روند.

سخنگوي دولت، با بيان اين‌كه پس از 30 سال آرمان‌هاي انقلاب اسلامي نه تنها كهنه نشده، بلكه نو به نو و با اميد بسيار به نسل سوم و چهارم انقلاب منتقل مي‌شود، اظهاركرد: دستاوردهايي كه در اين انقلاب بر اساس گفتمان امام و انقلاب حاصل شده، بسيار مثبت است و روند مثبتي را طي مي‌كند.

الهام هم‌چنين با اشاره به اين‌كه اين دولت نيز با رويكرد گفتمان امام و انقلاب حركت مي‌كند، اظهار كرد: در اينجا مي‌خواهم تعدادي از پيشرفت‌هاي اين دولت را كه با رويكرد مديريت انقلابي و مبتني بر گفتمان انقلابي حاصل شده است، عرض كنم.

وي گفت: در طول اين سه سال و با توجه به اين رويكرد تلاش دولت نهم اين بوده كه در عرصه اقتصادي اتكا به منافع نفتي كاهش پيدا كرده است.

سخنگوي دولت در اين زمينه و ديگر حوزه‌هاي اقتصادي به ارائه آمارهاي مبسوطي پرداخت كه متعاقبا و به صورت جداگانه ارسال مي‌شود.

هدف از طرح تحول اقتصادي توقف تورم است

شوراي فرهنگي بريتانيا را خودشان تعطيل كردند


بحث گم‌شدن يك ميليارد رنگ و بوي سياسي دارد


پيگيري سرنوشت‌4 ديپلمات ايراني از دستور كار دولت خارج نشده است

به گزارش خبرنگار ايسنا سخنگوي دولت در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران پس از ارائه‌ ارقام و توضيحاتي در ارتباط با ميزان رشد صادرات غيرنفتي، كاهش اتكاء بودجه به نفت، افزايش هزينه‌هاي عمراني و كاهش هزينه‌هاي جاري در دولت نهم به پرسش‌هاي خبرنگاران پاسخ گفت.

الهام در پاسخ به پرسشي در ارتباط با سخنان دبير كل حزب‌الله لبنان مبني بر وجود شواهدي از زنده‌بودن چهار ديپلمات ايراني ربوده شده و نظر جمهوري اسلامي در اين ارتباط ، هم‌چنين پي‌گيري‌هاي ايران گفت: پي‌گيري اين موضوع هيچ وقت متوقف نشده و از موضوعات مورد پي‌گيري دولت هم خارج نشده است؛ چنان‌كه معاونت حقوقي رياست‌جمهوري اين موضوع را پي‌گيري مي‌كند و اميدوارم اطلاعات و گزارش‌ها نتيجه‌بخش باشد.

سخنگوي دولت ادامه داد: اطلاعاتي كه در مورد زنده بودن اين چهار ديپلمات ارائه مي‌شود، باعث خوشحالي است و همان‌طور كه گفتم پي‌گيري اين امر از دستور كار ما خارج نشده است.

وي در پاسخ به اين پرسش كه « گفته مي‌شود بعد از اين‌كه آقاي موسوي معاون حقوقي سابق رييس‌جمهور براي سفارت سوريه از ايران رفتند ديگر اين موضوع از سوي اين معاونت پي‌گيري نمي‌شود» گفت: آقاي موسوي امكان پي‌گيري كار و دنبال كردن اين موضوع را قوي‌تر در اختيار دارد و اين امر را انجام مي‌دهد و اطلاعات را مبادله مي‌كند.

الهام با بيان اين‌كه اين چهار ديپلمات سرمايه‌هاي بزرگ ما هستند و زنده بودن آنها براي ما بسيار مهم است، اظهار كرد: هر قرينه‌اي مبني بر زنده‌بودن آنها وجود داشته باشد، براي ما مايه‌ اميد است.

سخنگوي دولت اظهار كرد: كميته تحقيقي كه در اين ارتباط تشكيل شده موضوع را پي‌گيري و حرف آخر در مورد گزارش‌ها را اين كميته بيان مي‌كند.

وي در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر اين كه « امروز آمار بسيار خوبي در مورد ميزان رشد صادرات غير نفتي و كاهش وابستگي به نفت داديد ولي گفته مي‌شود يك ميليارد دلار گم شده است» گفت: من از اين تعابير خيلي تعجب مي‌كنم. چطور ممكن است بگويند يك ميليارد نيست؛ اين بيشتر رنگ و بوي سياسي دارد و حرف خوبي نيست. ايجاد بدبيني و زدن اتهام كار بدي است و حتما دستگاه‌هاي نظارتي مثل ديوان محاسبات بايد تكليف را مشخص و موضوع را دنبال كنند. رويكرد دولت نيز مشخص است. دولت معتقد است اگر يك ريال در جايي جا به جا شده، بايد با قدرت و عدالت به اين موضوع رسيدگي شود؛ اما اين صحبت‌ها استخوان لاي زخم گذاشتن و حرف بدي است.

الهام هم‌چنين گفت: ما معتقديم گزارش ديوان محاسبات در اين ارتباط كامل مطرح نشده است و به نظرم ريشه اين مساله مالي نمي‌آيد، بلكه موضوع در شيوه‌ قانون‌گذاري و برداشت از قانون است.

سخنگوي دولت اظهار كرد: دولت رويكردي داشت و تاكيد داشت تمام درآمدهاي دولت در خزانه متمركز شود. در لايحه‌اي كه به مجلس داد اين موضوع را مطرح كرد، ولي مجلس قبول نكرد و روند به همان ترتيبي كه در مجلس قبل وجود داشت، برگشت. بر اساس آن قانون، سهمي از درآمدهاي نفتي به خود شركت نفت و شركت‌هاي تابع آن اختصاص داشت، و در واقع بخشي از درآمد حاصل از فروش نفت به عنوان كارمزد و حق‌الزحمه و بهره كار به شركت نفت و شركت‌هاي تابعه تعلق مي‌گرفت. دولت تاكيد داشت بايد تمام درآمدها در خزانه متمركز شود و از طريق خزانه و با روندي كه طي مي‌كند به شركت نفت داده شود، ولي مجلس قبول نكرد و گفت خود شركت نفت برداشت كند؛ البته فكر نكنيد كاركنان صديق نفت اين سرمايه را هدر مي‌دهند. آن‌ها اين سرمايه را صرف سرمايه‌گذاري در امر نفت و تقويت زيرساخت‌هاي اين صنعت مي‌كنند و اين اجازه‌اي است كه قانون به آنها داده است؛ در صورتي كه همان‌طور كه گفتم دولت مي‌گفت از خزانه برداشت شود، ولي قانون تاكيد داشت كه خود آنها مستقلا بردارند و در واقع اين اختلاف برداشت در قانون و مساله‌اي است كه خود مجلس بر آن تاكيد داشته، همان‌طور كه گفتم مساله‌اي كه به وجود آمده در رابطه با اشكال برداشت از قانون است كه بايد اصلاح شود.

وي گفت: در ارتباط با اين قانون دولت، مجلس و ديوان محاسبات برداشت‌هاي ديگري دارند ولي نبايد اجازه داد اين برداشت‌ها باعث ايجاد ابهام و شايعات شود و مردم بدبين شوند.

سخنگوي دولت هم‌چنين با بيان اين‌كه اين دولت، دولت پاكي است و به پاكي و اراده مبارزه با فساد در تمام عرصه‌ها شهرت دارد، افزود: دولت از بودجه شفاف دفاع مي‌كند. برخي مطرح كرده‌اند دولت به دنبال بودجه‌ي توجيبي است؛ در حالي كه صحبت ما اين است كه مردم بايد بودجه را بفهمند، به آن آگاه باشند و بدانند چگونه تنظيم و خرج مي‌شود.

الهام با بيان اين‌كه ما از ديوان محاسبات شفافيت درباره اين مساله را مي‌خواهيم و نبايد حرف شائبه‌انگيزي زده شود، گفت: دولت بر سلامت كار مالي تاكيد و به واريزكردن تمام درآمدها به خزانه اعتقاد دارد و اين امر بايد به قانون تبديل شود.

وي با بيان اين‌كه مساله‌اي كه مطرح شده از نظر ما يك مساله‌ مالي نيست و بحث قانون است، گفت: خود وزارت نفت نيز كه اين درآمد را مصرف مي‌كند حسابرسي دارد و از آن براي سرمايه‌گذاري در بخش صنعت استفاده مي‌كند.

سخنگوي دولت هم‌چنين گفت: ما از ديوان محاسبات مي‌خواهيم اگر خلافي وجود دارد قاطع و بدون مسامحه برخورد كند، نبايد اجازه داد شائبه ايجاد شود و مطرح كردن اين مساله باعث ايجاد ابهام و استخوان لاي زخم گذاشتن است.

الهام در ادامه در پاسخ به پرسشي در ارتباط با فعاليت شوراي فرهنگي بريتانيا در ايران و اين‌كه گفته مي‌شود اين شورا توسط ايران تعطيل و از 16 كارمند ايراني آن خواسته شده استعفا كنند، گفت: چنين شورايي مجوز نداشته و در پروتكل همكاري سفارتخانه‌ها نيز نبوده است، ولي با اين وصف دولت ايران هيچ منعي براي اين كار نداشته و خود انگليسي‌ها آن را تعطيل كرده‌اند، مشكلات مربوط به خودشان بوده و جمهوري اسلامي ايران منعي را ايجاد نكرده است. آنها به دليل مشكلاتي كه داشتند شايد به دليل مسائل اقتصادي آن را تعطيل كرده‌اند و اگر بخواهند از اين مسائل بقيه‌ مسائل را حل كنند، اشتباه مي‌كنند؛ زيرا نمي‌توان از آن بهره‌برداري سياسي كرد.

الهام همچنين درباره‌ اتباع ايراني اشاره شده گفت: مسائل اتباع ايراني مربوط به حاكميت كشور است و حاكميت كشور مي‌تواند در مورد اتباعش تصميم بگيرد.

سخنگوي دولت بار ديگر گفت: اين شورا مجوز نداشته ولي به خاطر نداشتن مجوز از سوي ما متوقف نشده، آنها خودشان آن را تعطيل كرده‌اند.

وي در پاسخ به اصرار خبرنگاران مبني بر اين‌كه « پس جمهوري اسلامي ايران خواسته است اتباع ايراني اين شورا استعفا كنند» گفت: ما در مورد اتباع ايراني خودمان مي‌توانيم اعمال حاكميت و مقررات داخلي را داشته باشيم، ما حق داريم نسبت به اتباع خود سياست‌گذاري كنيم.

الهام هم‌چنين درباره بحث طرح تحول اقتصادي و اين‌كه گفته مي‌شود اين طرح باعث ايجاد تورم است، گفت: در بحث تحول اقتصادي هدف مهار تورم و توقف آن است، منتها در آغاز طرح يك جهش قيمت وجود دارد كه با طراحي كه شده سعي شده فشار اين جهش قيمت‌ها به گروه‌هاي پايين جامعه كمتر و كنترل شود، اين راهكارها در لايحه پيشنهادي دولت نيز پيش‌بيني شده است.

سخنگوي دولت گفت: در واقع هدف از طرح تحول اقتصادي توقف تورم است.

زمان صحبت با منطق زور گذشته است

تاكيد داريم تغييرات لايجه بودجه با تاييد دولت باشد

رفتار اتحاديه اروپا درباره منافقين ناشي از قوت ماست

به گزارش ايسنا، غلامحسين الهام در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران در مورد اين‌كه « گفته مي‌شود در مجلس بحثي درباره تعويق اجراي طرح تحول اقتصادي و اجراي آن در طول سه سال مطرح شده» گفت: لايحه‌اي كه از سوي دولت به مجلس داده مي‌شود يك بسته‌ منسجم است و انتظار مي‌رود با تصويب آن از سوي مجلس تغييراتي در اهدافي كه دولت در لايحه گنجانده، ايجاد نشود.

سخنگوي دولت افزود: وقتي در لايحه‌اي كه ارائه مي‌شود تغييراتي ايجاد شود كه باعث تغيير اهداف آن شود، دولت به اهدافش از ارائه‌ لايحه نمي‌رسد؛ مثلا در بودجه رويكرد دولت اين است كه درآمدها متمركز شود، ولي اين امر محقق نمي‌شود و بعد گزارشي مي‌آيد كه يك ميليارد دلار گم شده است كه اين به خاطر دو رويكردي است كه باعث تعارض مي‌شود و در واقع اختلاف برداشت‌ها باعث ايجاد ابهام است.

سخنگوي دولت هم‌چنين اظهار كرد: ما مثلا در امر بودجه اعتقاد داريم بايد بر اساس قانون اساسي رفتار شود و مجلس لايحه‌ بودجه‌اي را كه دولت مي‌دهد، تصويب كند و اگر قرار است تغييري در آن ايجاد شود، اين تغيير با هماهنگي دولت باشد تا تغييري در اهدافي كه دولت در تنظيم لايحه دنبال مي‌كرده ايجاد نشود؛ در واقع به نحوي نشود كه لايحه‌ي دولت به يك روح و پديده‌ جديد تبديل شود و اهداف جديدي را دنبال كند نه اهداف دولت را. در بحث هدفمند كردن يارانه‌ها نيز همين امر وجود دارد و انتظار اين است كه اگر قرار است تغييري ايجاد شود با هماهنگي دولت باشد، و آن‌چه دولت نسبت به آن پاسخگوست همان چيزي است كه در اهداف اقتصادي‌اش دنبال و در قالب لايحه ارائه مي‌كند؛ از اين رو اگر تغييري در آن اهداف و برنامه ارائه شود باعث مي‌شود برنامه آن‌طور كه ما قصد داشتيم نشود يا آن‌چه شود كه قصد ما نبوده است و بر اساس همين موضوع تاكيد داريم تغييرات بايد با تاييد دولت باشد.

وي در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه « جمهوري اسلامي ايران براي بحران مالي كه در دنيا پيش آمده چه تدابيري در نظر گرفته است» گفت: با توجه به شرايط جديدي كه از نظر اقتصادي و مالي ايجاد شده دولت با حضور گروهي از مسوولان اقتصادي كارگروهي را تشكيل داد كه مسائل اين بحران و تبعاتش را ارزيابي كنند و تدابير مناسب را بينديشد. اين كارگروه در حال حاضر مشغول كار و فعاليت است.

سخنگوي دولت، هم‌چنين در پاسخ به اين پرسش كه اوباما بار ديگر پيش‌شرط تعليق را براي مذاكره با ايران مطرح كرده است، گفت: آقاي رييس‌جمهور و ديگر مسوولان نظام بارها بيان كرده‌اند كه ادبيات صحبت و تعامل با ملت بزرگ ايران نبايد يكجانبه‌گرايانه، زورگويانه و بر اساس تحميل عقيده و تعيين شرط و پيش‌شرط باشد.

الهام با بيان اين‌كه جمهوري اسلامي ايران به حفظ احترام متقابل و توجه به برابري و برادري در ارتباطات دو سويه و توجه به كرامت انسان‌ها، جوامع و استقلال آن‌ها توجه و تاكيد ويژه‌اي دارد، اظهار كرد: اين‌ها مساله‌اي است كه بايد مورد توجه قرار بگيرد و زمان صحبت كردن به اين نحو كه بخواهند عقايدشان را تحميل كنند و شرط تعيين كنند گذشته است؛ كساني كه با اين زبان صحبت مي‌كنند در واقع به زبان ديروز صحبت مي‌كنند.

وي همچنين در پاسخ به پرسشي در ارتباط با خارج كردن نام گروهك منافقين از ليست تروريست‌ها در اتحاديه اروپا و آنچه اظهارنظرهايي كه برخي در داخل در ارتباط با اين موضوع مطرح و اعلام كردند كه اين مساله ناشي از ضعف و عملكرد ماست، خوانده شد، گفت: اين دشمني دشمنان بر اساس رويكرد غيرمنطقي است كه دنبال مي‌كنند و در خيلي جاها آنها را دچار تعارض كرده است؛ چنان‌كه مشابه اين‌گونه رفتارها با ملت ايران در طول انقلاب از سوي دشمنان زياد است و آن‌ها در حالي كه جريان‌هايي در كشور به صورت منفعل در برابر غربي‌ها عمل و با حالت انفعالي در برابر زياده‌خواهي‌هاي بيگانگان فشارها و تهديدهاي آن‌ها رفتار مي‌كردند، ما را محور شرارت ناميدند.

الهام با بيان اين‌كه اين مساله ضعف ما را نشان نمي‌دهد بلكه بي‌پايه بودن ادعاهاي اتحاديه اروپا را در ارتباط با مبارزه با تروريسم نشان مي‌دهد، اظهار كرد: آن‌ها يك روز اين گروه را در ليست تروريست‌ها قرار مي‌دهند، روز بعد آنان را خارج مي‌كنند، روز بعدتر آن‌ها را دوباره در ليست تروريست‌ها مي‌گذارند و در واقع رفتار متغيري دارند. مردم ما نيز از اروپايي‌ها در ارتباط با اين‌گونه رفتارهايشان سوال دارند و بدين ترتيب آن‌ها خود را در برابر ملت ما بي‌اعتبار مي‌كنند.

وي هم‌چنين گفت: رفتار آن‌ها ناشي از ضعف آن‌ها نيست، بلكه ناشي از قوت منطق ماست كه در برابر رفتار منطقي و قانونمند ما بر اساس معيارهاي حقوقي به چنين رفتارهايي دست مي‌زنند كه در عين حال متضاد قوانين و ادعاهايي است كه خود آن‌ها مطرح مي‌كنند.

سخنگوي دولت هم‌چنين گفت: البته اين مسائل، مسائل مهمي نيست. اين گروهك‌ها در افكار عمومي جهان شناخته شده و آنقدر آلوده هستند كه با آب زمزم نيز تطهير نمي‌شوند، چه رسد با يك مصوبه؛ در واقع رفتار آنها ناشي از قوت رفتار ماست.

شهرداري براي كسب اعتبار بايد برنامه‌ بدهد

دولت در اجراي اصل ‌44 قانون اساسي و خصوصي‌سازي حركت پرشتابي داشته است

به گزارش خبرنگار ايسنا، سخنگوي دولت در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران در پاسخ به اين پرسش كه « گفته مي‌شود جلسه‌ شوراي عالي ترافيك كه با حضور رييس‌جمهور و شهردار تهران و مقامات مرتبط برگزار مي‌شده بي‌فايده بوده، و از طرف ديگر هم‌چنان شاهد مشكل ترافيك تهران هستيم و رييس‌جمهور نيز اجازه ترخيص واگن‌ها را بدون اخذ گمركي به شهرداري داده است» گفت: مساله‌ ترافيك مربوط به شهرداري تهران است و البته مسائل شهرداري در دولت توسط وزارت كشور پي‌گيري مي‌شود و در اين ارتباط بايد معاونت مربوطه در وزارت كشور مساله را پي‌گيري و صحبت كند و شهرداري نيز بايد به عنوان مسوول شهر ترافيك را حل كند و در ارتباط با آن برنامه داشته باشد.

سخنگوي دولت، هم‌چنين با بيان اين‌كه جلسات شوراي عالي ترافيك به منظور رفع مشكل تهران و بي‌برنامگي‌ها و اختلالاتي كه در اين ارتباط وجود داشت برگزار شد، اظهار كرد: شهرداري در اين جلسات اعلام كرد ما پول و اختيار مي‌خواهيم. رييس جمهور نيز مطرح كردند طرح بياوريد، برنامه بدهيد و مشخص كنيد بر اساس اين طرح و برنامه چه اختياراتي مي‌خواهيد و بايد در مورد خواستن پول و اختيار طرح و برنامه داشت.

وي با بيان اينكه رييس‌جمهور به حل مشكلات عمومي مردم اهتمام دارد، اظهار كرد: در سفرهاي استاني از مسائل مورد توجه اين است كه به شهرداري براي حل مشكلات كمك كنند.

الهام اظهار كرد: ما تاكيد داريم بايد برنامه جامعي براي استفاده از منابع و ظرفيت‌ها وجود داشته باشد.

سخنگوي دولت با بيان اينكه فرهنگي ايجاد شده كه اگر اعتباري برگشت و در خزانه قرار گرفت اشكال دارد، در صورتي كه اشكال اين است كه ضعف برنامه‌ريزي وجود داشته باشد، افزود: بدتر از آن اين است كه برنامه نداشته باشيم ولي چون پول داريم بايد پول را خرج كنيم.

وي با بيان اينكه مسائل خدمات شهري را نبايد لوث كنيم، اظهار كرد: ما تا كنون در ارتباط با حمل و نقل تهران كمك‌هاي زيادي كرده‌ايم كه من در دو جلسه‌ قبل اين كمك‌ها را اعلام كردم.

الهام گفت: اگر اعتبار و اختياري مي‌خواهند بايد طرح و برنامه داده شود.

سخنگوي دولت افزود: مسئله‌ي ترافيك را شهرداري بايد حل كند و اگر كمك و در واقع اعتبار و اختياري مي‌خواهد بايد برنامه بدهد و گزارش كار نيز ارائه شود. نمي‌شود پولي را گرفت ولي گزارش كار ارائه نكرد.

وي همچنين در پاسخ به سوالي در مورد اين‌كه « آقاي لاريجاني در طول هفته‌هاي اخير از دولت به خاطر تعلل در اجراي اصل 44 قانون اساسي گله كرده است» گفت: اطلاعات و ارقام نشان مي‌دهد دولت در اجراي اصل 44 قانون اساسي و خصوصي‌سازي حركت پرشتابي داشته، آمار و ارقام نيز مويد اين مسئله است؛ در حالي كه قانون اجراي اصل 44 چند ماهي است نهايي و به دولت ارائه شده و دولت از موقعي كه سياست‌ها ابلاغ شد فعاليت‌هايش را آغاز كرد و اگر ارزيابي قرار است صورت بگيرد بايد در اين چند ماهي باشد كه قانون اجراي اصل 44 در اختيار دولت قرار گرفته است.

سخنگوي دولت، هم‌چنين با بيان اينكه بايد توجه داشت خصوصي‌سازي و اصل 44 دو بخش است، اظهار كرد: در واقع هدف رفع تصدي‌گري از دولت و واگذاري شركت‌هاي دولتي و كارخانه‌هاست.

وي افزود: وقتي مي‌خواهيم يك كارخانه يا شركت را واگذار كنيم بايد به وضعيت بازار نيز توجه كنيم و ميزان جذب بازار را نيز در نظر بگيريم، نبايد واگذاري‌ها به نحوي باشد كه سهام شركت‌ها افت كند و تاثير منفي بر حركت آن‌ها بگذارد.

الهام ادامه داد: اين واگذاري‌ها را بايد از طريق بورس انجام دهيم نه اينكه شركت‌ها با مذاكره به تملك عده‌اي خاص درآيند؛ اين امر متناسب با رويكرد دولت نيست.

وي گفت: ما معتقديم در اجراي اصل 44 قانون اساسي بايد همه‌ مردم شريك باشند و نبايد اين مسئله را به افراد خاصي محدود كنيم و در واگذاري‌ها نيز بايد مطمئن باشيم واگذاري مناسب صورت گرفته و اين كارخانه‌ها و شركت‌ها فعاليت خود را انجام مي‌دهند و روال توليد حفظ مي‌شود.

سخنگوي دولت گفت: شوراي واگذاري نيز فعال است و كار خود را انجام مي‌دهد.

وي همچنين اظهار كرد: بايد در راستاي اجراي اين اصل زمينه را براي سرمايه‌گذاري بخش خصوصي نيز فراهم كنيم و دولت زيرساخت‌ها را در اين ارتباط فراهم كند.

به گزارش ايسنا، الهام گفت: برخي فكر مي‌كنند اصل 44 قانون اساسي اين است كه چوب حراج بر منابع دولت بزنيم؛ در صورتي كه اين درست نيست و واگذاري‌ها بايد با برنامه‌ريزي انجام شود كه سود شركت‌ها حفظ شود و افت سهام پيدا نكنند و دچار تعطيلي نشوند كه در اين ارتباط بايد يك برنامه پيوسته داشت.

گزارش اقتصادي سخنگوي دولت

طي سه سال گذشته سهم نفت در كل منابع بودجه‌اي به ‌8 / ‌57 درصد كاهش يافته است

سخنگوي دولت صبح شنبه در نشست خبري با خبرنگاران داخلي و خارجي، به بيان گزارشي مقايسه‌اي از دستاوردهاي اقتصادي پرداخت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دولت، غلامحسين گفت: در راستاي كاهش اتكاي به نفت در اداره كشور در طول 3 سال گذشته درآمدهاي مالياتي 1 / 27 درصد رشد داشته است؛ درحالي‌كه اين رقم در طول برنامه سوم توسعه (79 تا پايان 83) 7 / 25 درصد بود. همچنين در طول 3 سال گذشته در حالي‌كه رشد درآمدهاي نفتي ( استفاده از درآمدهاي نفتي) در بودجه سير نزولي گرفته و از 8 / 35 درصد رشد در پايان برنامه سوم به 3 / 11 درصد رشد كنترل و محدود شد، از سويي ديگر رشد ساير درآمدها در تام

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.146 seconds.